Black Mirror - Seriálová recenze

6. května 2018 v 11:38 | Marionete |  Recenze
Související obrázek

Žánr: Drama, Futuristický, Horor
Režie: Otto Bathurst..
Počet sérií: 4
Hodnocení: 7/10

Popis: Projekt britského Channel 4 Černé zrcadlo je antologií samostatných televizních povídek, zasazených do blízké budoucnosti. Tak blízké, že se v mnoha ohledech prolíná s dobou, kterou právě prožíváme. Mrazivě černohumorná série se prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství zamýšlí nad nečekanými a často nezamýšlenými důsledky prudkého rozvoje technologií a velmi trefně zachycuje těkavý neklid současného moderního světa. Jejím duchovním otcem a autorem je proslulý enfant terrible britské televizní tvorby Charlie Brooker, pro jehož tvorbu je charakteristický vždy přítomný prvek kontroverze. Brooker však rozhodně není žádný bezduchý prvoplánový provokatér a jeho promyšlené a inteligentní scénáře prozrazují bystrého pozorovatele, který vždy přesně ví, co chce k současnému světu říci. A že to zpravidla nebývá nic lichotivého, již patří k Brookerově naturelu.

Můj názor: Musím přiznat, že jsem čekala víc. Asi jsem moc náročný divák hororu ale tohle pro mě je slabý odvar. Dobře, připouštím, že 1. díl byl opravdu síla ale ostatní díly pro mě zatím působí jako slátanina několika nahodilých sci-fi nápadů na nějaký příběh. Někdy to už ani není tak děsivé, ale spíš zvláštní. Hlavně hodně z toho působí dost nereálně. Ale zase musím pochválit, že některé prvky v tomto seriálu, člověka nutí se zamyslet nad ním samotným a jeho závislostí na elektronice a nad jeho vlastními etickými zvyky. Jsem teprve v polovině seriálu ale je pro mě docela dilema, jestli ho dokoukám, nebo se na to vyprdnu. Uvidíme..